Sponsored Links
Sponsored Links
Penmai eMagazine November! | All Issues

User Tag List

World Diabetes Day 2014: Preventing diabetes in children!


Discussions on "World Diabetes Day 2014: Preventing diabetes in children!" in "General Health Problems" forum.


  1. #1
    vijigermany's Avatar
    vijigermany is offline Supreme Ruler's of Penmai
    Gender
    Female
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Germany
    Posts
    97,050

    World Diabetes Day 2014: Preventing diabetes in children!

    World Diabetes Day 2014: Preventing diabetes in children!



    The number of Indian kids diagnosed with diabetes is on the rise, which is a huge concern. This signifies lack of awareness levels about the disease in the country.

    A new report shows that around 70, 000 Indian children under the age of 15 suffer from type 1 diabetes, while another 40,000 have been diagnosed with type 2 diabetes.

    According to doctors, the rise in the number of children developing the disease is because most children with type 1 diabetes, which accounts for up to 90 percent of all childhood diabetes, are not diagnosed on time. Also rising childhood obesity can be a risk factor.

    While type 1 is an autoimmune disease where children are dependent on insulin for survival, type 2 is due to insulin resistance and is seen in obese children with a family history of diabetes.

    Prevention:
    Type 1 diabetes or juvenile diabetes can't be prevented, but can be well managed. Parents can help their child reduce the complications due to type 1 diabetes through maintaining good blood sugar control and healthy diet.

    Type 2 diabetes and its complications can be prevented through healthy lifestyle choices. Remember small changes can make a big difference, so even a small amount of weight loss or changes in lifestyle can help reduce your child's risk.

    Healthy foods:
    Give your kids a healthy diet rich in fruits, vegetables and whole grains while limiting fast food. Choose foods that are low in calories and fats. Limit sugar-sweetened drinks and instead give him/her water.

    Physical activity:
    Encourage your kids to get active. Teens and children should get 60 minutes a day of exercise most days on the week. Decrease the amount of time spent in sedentary activities such as watching TV, playing computer or video games. This will help in reducing the risk of weight gain as well as help prevent the onset of type 2 diabetes.

    Weight loss:
    Obesity can increase the risk of the disease. Apart from exercise, talk to a registered dietician to help you determine your child's ideal weight and diet. While kids need enough calories and nutrients for their growth, excessive weight gain should be avoided by adopting a healthy diet to reduce their risk of developing type 2 diabetes

    Similar Threads:

    Sponsored Links

  2. #2
    vijigermany's Avatar
    vijigermany is offline Supreme Ruler's of Penmai
    Gender
    Female
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Germany
    Posts
    97,050

    Re: World Diabetes Day 2014: Preventing diabetes in children!

    How liver can improve diabetes management

    Finding a way to stimulate glucose accumulation in the liver could help manage diabetes and obesity, shows a new research, paving the way for new therapies to fight these increasingly common disorders.

    The liver stores excess glucose, sugar, in the form of glycogen - chains of glucose - which is later released to cover body energy requirements.

    Diabetic patients do not accumulate glucose well in the liver and this is one of the reasons why they suffer from hyperglycemia, that is to say, their blood sugar levels are too high.

    “We have to find treatments to increase hepatic glucose because of its positive effect in diabetes and obesity,” said Joan Guinovart, head of the study from Institute for Research in Biomedicine (IRB Barcelona) in Spain.

    “It is interesting to observe that what happens in the liver has direct effects on appetite. Here we reveal what occurs at the molecular level,” Guinovart explained.

    The researchers questioned why mice that accumulated most glycogen in the liver did not gain weight in spite of having access to an appetising diet.

    In addition to observing that these animals ate less, the scientists found that the brains of these animals showed scarce appetite-stimulating molecules but rather many appetite-suppressing ones.

    The key to the liver-brain link is ATP, the molecule used by all living organisms to provide cells with energy and which is commonly altered in diabetes and obesity, the researchers found.

    Nov 14 is World Diabetes Day.

    The World Health Organisation estimates that 382 million people worldwide currently live with diabetes and for 2035 it forecasts that one in every 10 people will have this disease.

    The study appeared in the journal Diabetes.


  3. #3
    vijigermany's Avatar
    vijigermany is offline Supreme Ruler's of Penmai
    Gender
    Female
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Germany
    Posts
    97,050

    Re: World Diabetes Day 2014: Preventing diabetes in children!

    உலக சர்க்கரை நோய் தினம்: மருத்துவர்களின் சில விளக்கங்கள்!

    வம்பர் 14 இன்று உலக சர்க்கரை நோய் தினமாக உலகம் முழுவதும் கடைபிடிக்கப்படுகிறது. இந்த நாளில் சர்க்கரை நோய் வருவதற்கான காரணங்கள். அவற்றை தடுப்பதற்கான வழிமுறைகள் குறித்து மதுரை மீனாட்சி மிஷன் மருத்துவமனையின் இதய நோய் நிபுணர் மருத்துவர் சம்பத்குமார் மற்றும் சர்க்கரை நோய் நிபுணர் மருத்துவர் மகேஷ்பாபு ஆகியோர் அளித்த விளக்கங்கள்.

    ஒருவருக்கு சர்க்கரை நோய் வந்துவிட்டாலே, அவருக்கு கூடவே இதய நோயும் வந்து விடும். அதனால், இத்தகைய நோயாளிகள் உடனடியாக இதயம் மற்றும் சர்க்கரை நோய் நிபுணர்களை அனுக வேண்டும். அவர்களின் ஆலோசனை மிகவும் அவசியம். மருத்துவர்களின் ஆலோசனை மூலம் இதய நோய்க்கான மாத்திரைகள் எடுத்து கொண்டால், நோயை முற்றிலும் குணபடுத்திவிட முடியும். சர்க்கரை நோயாளிகளுக்கு இதய ரத்த குழாய்களில் 2 அல்லது 3 இடங்களில் அடைப்பு இருந்தால் பைபாஸ் அறுவை சிகிச்சை செய்வதே சிறந்தது.

    ஏனெனில், சர்க்கரை நோயின் காரணமாக இதயத்தின் பல்வேறு இடங்களில் அடைப்புகள் இருக்கலாம். அல்லது மீண்டும் அடைப்புகள் வரலாம். 6 மாதங்களுக்கு ஒருமுறை ட்ரட்மில் மற்றும் எக்கோ பரிசோதனை அவசியம் செய்து கொள்ள வேண்டும். ட்ரட்மில் சோதனை மேற்கொண்டால் இதயத்தில் ஏற்பட்டுள்ள அடைப்புகளை தெரிந்து கொள்ள முடியும்.

    பெண்களுக்கு மாதவிடாய் காலங்களில் இதயநோய் பிரச்னைகள் வராது. ஈஸ்ட்ரோஜன் என்ற ஹார்மோன் சுரப்பதால் இதய நோய் வாய்ப்புகள் குறைவு. அதே சூழலில் மெனோபாஸ் நிலையில் ஈஸ்ட்ரோஜன் அளவு குறைவதால் சர்க்கரை நோய் வரும் வாய்ப்புகள் அதிகம். எனவே இவர்களும் இதய நோய் நிபுணர்களின் ஆலோசனையை பெற வேண்டும். அத்துடன் ரத்த அழுத்தம், கொலஸ்ட்ரால் பரிசோதனை செய்து கொள்ளலாம் சர்க்கரை நோய், கொலஸ்ட்ரால், புகைபிடித்தல் போன்றவை இதய நோய்க்கு முக்கிய காரணங்களாக உள்ளது.

    ஒரு சிகரெட்டில் 4 ஆயிரம் ரசாயண பொருட்கள் உள்ளன. அதில் 200 பொருட்கள் இதயத்திற்கு மிகவும் தீங்கு விளைவிக்க கூடியது. தொடர்ந்து புகைக்கும் பழக்கம் உள்ளவர்கள் அந்த பழக்கத்தை 2 ஆண்டுகள் நிறுத்திவிட்டால் புகைப்பழக்கம் இல்லாதவர்களின் உடல்நிலைக்கு மாறிவிடுவார்கள்.

    தினமும் நாம் உண்ணும் உணவில் உப்பு, இனிப்பு, கொழுப்பு உள்ளிட்டவைகளை குறிப்பிட்ட அளவு பயன்படுத்த வேண்டும். இரவு நேர கண் விழிப்பை தவிர்பதன் மூலம் பரிபூரண ஆரோக்கியத்தை பெற முடியும். பழங்கள், கீரைகள், காய்கறிகள் ஆகியவற்றை தினமும் உணவில் சேர்த்து கொள்வதுடன் நாள்தோறும் ஏதாவது ஒரு வகை பழத்தினை தவறாமல் உட்கொள்ள வேண்டும்.

    சமையலில் நார்ப்பொருள் மிகுந்த காய்கறிகளை தேர்ந்தெடுத்து சமைப்பது சால சிறந்தது. ரொட்டி, பிரட், புரோட்டா, சப்பாத்தி ஆகியவற்றை உண்ணும் போது வெண்ணெய், நெய், டால்டா போன்ற கொழுப்பு பொருட்களை குறைந்த அளவோ அல்லது முற்றிலும் தவிர்த்தோ பயன்படுத்த வேண்டும். தோல் உறித்த கோழி மற்றும் மீன் போன்ற கொழுப்பற்ற இறைச்சிகளை தெரிந்தெடுத்து எண்ணையில் பொறித்து எடுக்காமல் நன்றாக வேகவைத்து உண்ணலாம். அதேபோல், முட்டையின் வெள்ளை கருவை மட்டும் உண்பது இதய நோயினை தடுக்கும்.

    நல்ல உணவு பழக்கங்களுடன் உடற்பயிற்சியும் நம் உடலை சர்க்கரை இல்லா நிலைக்கு கொண்டு செல்லும். அமெரிக்கன் ஹார்ட் ஃபவுன்டேஷன் அறிவுரைபடி தினமும் 30 நிமிடம் வேர்க்கும் நிலையில் நடை பயிற்சி மேற்கொள்ளவதன் மூலமும் சர்க்கரை நோயினை கட்டுபபடுத்த முடியும். ஆஞ்சியோ பிளாஸ்டி, பைபாஸ் சிகிச்சை மேற்கொள்ள முடியாத நிலையில் உள்ள நோயாளிகள் ஏரோபிக் உடற்பயிற்சி, லேசர்தெரபி, ஸ்டெம்செல் தெரபி மூலம் தற்காலிக நிவாரணங்களை பெறலாம்.

    நோயற்ற வாழ்வே குறைவற்ற செல்வம் என்பது முதுமொழி. அத்தகைய செல்வத்தை நாம் அனைவரும் பெற உணவிலும் புகையிலும் கட்டுபாடுடன் இருப்பதே நல்வழி.

    source vikatan


loading...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Like It?
Share It!







Follow Penmai on Twitter