Diet Chart for Pregnant Women - 9 to 12 Weeks

Parasakthi

Ruler's of Penmai
Registered User
Blogger
Joined
May 24, 2010
Messages
21,952
Likes
36,534
Location
Coimbatore
#2
Food for your baby
During these weeks, your baby's entire structure will be completed and good nutrition will help support this development.

Magnesium is important for your growing baby, as it is necessary for proper bone growth. A recent study found that the amount of magnesium eaten in the first trimester was related to the weight, length and head circumference of babies at birth, so this is another reason to make sure that you eat magnesium-rich foods.

Vitamin A is needed throughout your baby's development, particularly to ensure the health of skin and that of the gastrointestinal tract and lungs. In the first three months, your baby lays down his own store of vitamin A, so you need to ensure a good supply. Sweet potato, carrots, squash, pumpkin, spinach and mangoes are all sources.
 
Last edited:

Parasakthi

Ruler's of Penmai
Registered User
Blogger
Joined
May 24, 2010
Messages
21,952
Likes
36,534
Location
Coimbatore
#3
Food for you

Magnesium is essential for all muscle health, including your uterus. It helps to make and repair tissue, also. Luckily, it is plentiful in salad greens, nuts, soya beans, seeds (particularly pumpkin, melon and sunflower) and whole grains.
Aim to include these magnesium-rich foods in your diet.

Traces of magnesium are also found in:

  • Dried fruits especially figs, apricots and raisins, peanuts, walnut, almonds
  • Green leafy vegetables such as spinach, radish leaves, bathua, sarson, methi, lettuce
  • Peas and sweet corn are also good sources
  • Vegetables such as bottle gourd (lauki), bitter gourd (karela)
  • Non-refined cereals like whole-wheat and brown rice
  • Pulses like green gram, yellow lentil, kidney beans, and soya beans
  • Dairy products like milk, cheese, curd, etc.
  • Non-vegetarian food products like fish and meat
The placenta helps to regulate magnesium levels, so don't worry about taking in more than you need, and a fall in magnesium levels in late pregnancy is thought to help bring on labour.

Vitamin A helps to keep your skin and the linings of your internal organs healthy. Eat plenty of reduced-fat dairy products, such as milk, yogurt, paneer and cheese, for their retinol (animal- derived vitamin A) content, remembering not to use out-of-date products.
 
Last edited:

Parasakthi

Ruler's of Penmai
Registered User
Blogger
Joined
May 24, 2010
Messages
21,952
Likes
36,534
Location
Coimbatore
#4
Vitamin A helps to keep your skin and the linings of your internal organs healthy. Eat plenty of reduced-fat dairy products, such as milk, yogurt, paneer and cheese, for their retinol (animal- derived vitamin A) content, remembering not to use out-of-date products.

Vitamin A is found in:

  • red and dark green vegetables like peppers, paalak, sarson, methi, radish leaves etc,
  • yellow, red and fleshy fruits like oranges, sweet lime, apricots
  • vegetables like peppers, carrots, sweet potatoes
  • Other food sources are fish oils and eggs
 
Last edited:

Parasakthi

Ruler's of Penmai
Registered User
Blogger
Joined
May 24, 2010
Messages
21,952
Likes
36,534
Location
Coimbatore
#5
Feeling sick and tired?
Tiredness can be a major problem at this stage in your pregnancy, and getting up in the morning to go to work or get the rest of the family ready can prove almost impossible. You may feel nauseous, too, so that the last thing on your mind is a healthy breakfast. However, this is an important time for you and your growing baby and it is crucial that you don't skip breakfast altogether.

Nausea is not only unpleasant, but it can be tricky to deal with if you have not yet gone public about your pregnancy. Although it is often called morning sickness, nausea can occur at any time of the day.

Here are some tried and tested tips to help you:

  • Keep plain biscuits (or cream crackers) by your bed and nibble one or two before getting up or every time hunger strikes you
  • When you feel sick, sip a ginger-based drink, such as ginger ale or a cup of hot water with a slice of fresh ginger
  • Eat small, bland snacks between meals, such as rice cakes or plain biscuits
  • If the smell of food makes you feel worse, ask your mother or mother-in-law to come and help in the kitchen for sometime till you feel more settled.
  • Sniff lemons. The smell of a cut lemon may help your nausea. Add some slices to iced tea or sparkling water.
If you really can't eat or drink, you could become dehydrated. Ask your doctor for advice.
 

Parasakthi

Ruler's of Penmai
Registered User
Blogger
Joined
May 24, 2010
Messages
21,952
Likes
36,534
Location
Coimbatore
#6
A working breakfast
If you skip breakfast regularly or find it difficult to eat now you are pregnant, here are some ideas to make sure that you get some nutrients early in the day. Lunch is a long time for you and your baby to wait for food.

Something smooth Make a fresh smoothie, fresh fruit lassi or milkshake and put it in a thermos to take into work or drink on your commute. Use semi-skimmed milk, a spoon or two of yoghurt, a selection of fruits and simply whizz it together.

Something sweet Buy some small packs of breakfast cereal and take one into work each day. Have one or two pieces of fruit to go with it. You could also try oats, porridge or wheat dalia mixed with a handful of raisins and almonds. Try eating bananas at breakfast. You could try bananas with upma. Bananas are rich in potassium and are known to help in quelling nausea.

Something savoury 1-2 plain dosas, vegetable cutlets, mixed daal cheela or vegetable stuffed paranthas with curd or mint chutney makes a great breakfast- it's not just a lunchtime option. Tasty ham or cheese tucked into a crunchy bread roll is ideal.
 

Parasakthi

Ruler's of Penmai
Registered User
Blogger
Joined
May 24, 2010
Messages
21,952
Likes
36,534
Location
Coimbatore
#7
Snacks and drinks

At this stage in your pregnancy, you do not need many more calories, unless you started your pregnancy being underweight. If you need a snack, have fruit, yoghurt or skimmed milk. Try some of our healthy and alcohol-free drink options.

Remember to drink eight to ten large glasses of water a day, in addition to any other fluids. It is wise to eat freshly prepared meals -- but if you really feel like a heat and eat meal, watch out for the date of manufacturing, best before date, and the nutritional value.

Also, check the ingredients, as there may be something in there that is not suitable for pregnant women. For example, instant soups and instant noodles often have preservatives that may not be suitable for your growing baby.

If you can't keep any food or liquids down for more than a day, see your doctor for help. Excessive vomiting should be brought to your doctor's notice at the earliest.
 
Joined
May 3, 2012
Messages
32
Likes
9
Location
Mumbai
#8
Thanks for sharing the information. It is very important to understand the necessary diet during pregnancy. Similarly, it is also important to understand the diet after baby birth.
 

naliniselva

Guru's of Penmai
Registered User
Blogger
Joined
Oct 28, 2012
Messages
7,444
Likes
22,271
Location
canada
#9
கர்ப்பத்தின் போது முதல் மூன்று மாதங்களில் சாப்பிட வேண்டியவை!!
பெண்கள் கர்ப்பமாக இருக்கும் போது முதல் மூன்று மாதங்களில் மிகவும் கவனமாக இருக்க வேண்டும். ஏனெனில் இந்த காலங்களில் கருச்சிதைவு ஏற்படுவதற்கு நிறைய வாய்ப்புக்கள் உள்ளது. எனவே கர்ப்பிணிகள், முதல் மூன்று மாதங்களில் உண்ணும் உணவுகளிலும், செயல்களிலும் கவனத்துடன் நடக்க வேண்டியது அவசியமாகிறது. மேலும் மருத்துவர்களே, இந்த காலங்களில் பெண்களை நல்ல ஆரோக்கியமான உணவுகளை உண்ண வேண்டுமென்றும் பரிந்துரைப்பார்கள். கர்ப்பிணிகள் முதல் மூன்று மாதங்களில் புரோட்டீன் மற்றும் கால்சியம் அதிகம் உள்ள உணவுகளை சாப்பிட வேண்டும். ஏனெனில் இந்த சத்துக்கள் தான் கருவில் உள்ள சிசுவின் வளர்ச்சியை அதிகரிக்கக்கூடியது. அதிலும் புரோட்டீன் கருவின் வளர்ச்சியை சீராக வைக்கவும், கால்சியம் குழந்தையின் எலும்புகள் வலுவோடு இருப்பதற்கும் உதவும். எனவே கர்ப்பிணிகள், இந்த காலங்களில் இந்த சத்துக்கள் நிறைந்த உணவை தவறாமல் சாப்பிட வேண்டும். சரி, இப்போது கர்ப்பிணிகள் முதல் மூன்று மாதங்களில் எந்த உணவுகளையெல்லாம் தவறாமல் சாப்பிட வேண்டும் என்று பார்ப்போமா!!!

பசலைக் கீரை

பசலைக் கீரையில் கால்சியம் மற்றும் இரும்புச் சத்து அதிகம் உள்ளது. எனவே இதனை கர்ப்பிணிகள் சாப்பிட்டால், தாயின் உடலில் இரத்தமானது அதிக அளவில் உற்பத்தியாவதோடு, கருவில் உள்ள சிசுவிற்கும் அதிக அளவில் இரத்த ஓட்டமானது அதிகரிக்கும்.

பாதாம்

பாதாமில் வைட்டமின் ஈ, ஒமேகா-3 ஃபேட்டி ஆசிட் மற்றும் புரோட்டீன் அதிகமாக நிறைந்துள்ளது. ஆகவே அதிக அளவில் கர்ப்பிணிகள் சாப்பிட, கருவிற்கு தேவையான புரோட்டீன் சத்தானது கிடைக்கும்.

சிக்கன்

கர்ப்பிணிகளுக்கு சிக்கன் ஒரு பாதுகாப்பான உணவு. ஏனெனில் இதனை முதல் மூன்று மாதங்களில் அதிகம் உணவில் சேர்த்தால், இந்த காலத்தில் ஏற்படும் காலை மயக்கம் மற்றும் சோர்வானது நீங்கும். மேலும் சிக்கனில் இரும்புச்சத்தானது இருப்பதால், உடலில் இரத்த ஓட்டமும் அதிகரிக்கும்.

அஸ்பாரகஸ்

கால்சியம் நிறைந்த உணவுகளை சாப்பிட்டால் மட்டும் உடல் இயங்காது. அந்த சத்து உடலில் உறிஞ்சுவதற்கு வைட்டமின் டி நிறைந்து உணவுகளையும் சாப்பிட வேண்டும். இத்தகைய வைட்டமின் டி சத்து, அஸ்பாரகஸில் அதிகம் உள்ளது. மேலும் இதனை கர்ப்பிணிகள் சாப்பிட்டால், காலை மயக்கமானது நீங்கும்.

வெண்டைக்காய் .

பலர் இந்த காலத்தில் வெண்டைக்காயை அதிகம் தேர்ந்தெடுத்து சாப்பிடமாட்டார்கள். ஆனால் இதில் நிறைய சத்துக்கள் உள்ளன. அதிலும் பிரச்சனையில்லாமல் நடப்பதற்கான ஃபோலிக் ஆசிட் அதிகம் உள்ளது. அதுமட்டுமல்லாமல், கர்ப்பிணிகள் இதனை சாப்பிட்டால், நீரிழிவு பிரச்சனை வராமல் தடுக்கலாம்.

ஆரஞ்சு

ஆரஞ்சு பழத்தில் வைட்டமின் சி அதிகம் உள்ளதால், அவை தாயின் நோய் எதிர்ப்பு சக்தியை அதிகரித்து, தொற்றுநோய்கள் எதுவும் தாக்காமல் தடுப்பதோடு, அதில் உள்ள ஃபோலிக் ஆசிட் குழந்தை பிறப்பதில் உண்டாகும் பிரச்சனையை தடுக்கும்.

ப்ராக்கோலி

சாதாரணமாகவே ப்ராக்கோலியில் நிறைய நன்மைகள் நிறைந்துள்ளது. அதிலும் இதனை கர்ப்பிணிகள் அதிகம் உணவில் சேர்த்தால், அதில் உள்ள இரும்புச்சத்து, தாயின் உடலில் இரத்த ஓட்டத்தை அதிகரிக்கும்.

முட்டை

முட்டையில் அதிக அளவில் புரோட்டீன் நிறைந்திருப்பது அனைவருக்கும் தெரிந்த விஷயமே. ஆகவே கர்ப்பிணிகள் தினமும் 2 முட்டைகளை சாப்பிட்டு வருவது, தாய்க்கு மட்டுமின்றி, குழந்தைக்கும் நல்லது.

சால்மன்

பொதுவாகவே மீனில் ஒமோக-3 ஃபேட்டி ஆசிட், கால்சியம் மற்றும் வைட்டமின் டி அதிகம் இருப்பதால், கர்ப்பிணிகள் மீன் சாப்பிடுவது நல்லது. ஆனால் அவற்றில் சால்மன் என்ற மீனில் மற்ற மீன்களை விட, அதிகமான அளவில் இத்தகைய சத்துக்கள் நிறைந்துள்ளன.

தயிர்

பால் பொருட்களில் ஒன்றான தயிரில் கால்சியம் அதிகம் இருக்கிறது. மேலும் கர்ப்பமாக இருக்கும் போது சில பெண்களுக்கு நெஞ்செரிச்சல் ஏற்படும். இத்தகைய எரிச்சலை தணிக்கும் வகையிலும், உடலை குளிர்ச்சியுடன் வைத்துக் கொள்ளவும், தயிரை அதிகம் சாப்பிடுவது நல்லது.
 

Similar threads

Important Announcements!

Type in Tamil

Click here to go to Google transliteration page. Type there in Tamil and copy and paste it.