how to avoid blood pressure and sugar?

Joined
Aug 26, 2014
Messages
1
Likes
4
Location
pune
#1
my dad has bp and sugar. he said to be in food control to avoid it. now my age is 35. how can i avoid both blood pressure and sugar.

what are all the food i have to avoid and i have take.
 

Priyathozhi

Friends's of Penmai
Registered User
Blogger
Joined
Nov 11, 2011
Messages
453
Likes
635
Location
coimbatore
#2
Hai friend

Welcome to penmai. Don't worry about bp and sugar. Use very less oil consumption and salt too. This will help for bp. For sugar, you must avoid white sugar, instead of that use palm jaggery. That was full of iron. Then daily take millets, green vegitables espicially bitter guard.

One more tips for sugar patients take ten curry leaves in morning surly sugar will reduce. Try this and tell me pa. Thank you
 

jv_66

Super Moderator
Staff member
Super Moderator
Joined
Dec 2, 2011
Messages
32,183
Likes
83,751
Location
Bangalore
#5
Welcome to Penmai Nithi.

Yes...you may be prone to BP and Diabetes if you have the parental history.

Since you are 35 years, you may be more careful from now on.

From now on, please avoid,

White Rice

Sugar

All sugary items including sweets

Oily foods

Banana fruit in large quantity and other starchy vegetables like potato.

Instead you can take

Brown rice - this will be stomach full even if you take little amount. This will not increase the blood sugar level as the white rice.

Flax seed powder - This will be available in the super markets and you can take this powder daily in the morning. This will reduce the cholesterol and is helpful in avoiding blood pressure, good for heart.

You can take sweets, oily foods very rarely.

All green vegetables, all fruits.

You can take Walnuts, Almonds daily. This will increase the good cholesterol.

Banana can be taken in few quantity.

You can use gingelly oil in more quantity.

You can take small meals, ie., not 3 big meals but, 5 or 6 meals a day, of the same 3 big meals. And the meals quantity can also be reduced little.

Your stomach should be half filled with food and the rest with water. it should not be stomach full meals.

Your dinner should be before 8 p.m. you can have a small walk after 2 hours and then go to sleep.

Last but not the least, Daily BRISK WALKING is a must, atleast for 5 days in a week. This should be atleast a 45 minutes walk.

and you can do other exercises also.

Once in a year, please check your Blood sugar and Blood pressure, until you haven't acquired this.
 

chan

Ruler's of Penmai
Joined
Mar 26, 2012
Messages
17,654
Likes
18,539
Location
chennai
#8
உயர் ரத்த அழுத்தத்தை கட்டுப்படுத்தும் அத்திப்பழம்
ஆதிகாலம் தொட்டே மனிதன் சாப்பிட்டு பழக்கப்பட்ட பழம் அத்தி. இது எல்லா பருவத்திலும் கிடைப்பது இல்லை. ஆனால் உலர் பழமாக எல்லா பருவத்திலும் கிடைக்கிறது. பழங்கால கிரேக்க இலக்கியத்தில் அத்திப்பழத்தை குழந்தைப் பேறுக்கும், காதலுக்கும் தொடர்புடையதாக குறிப்பிடப்பட்டுள்ளது. அறிவியல் பூர்வமாக அத்திப்பழம் குழந்தைப்பேறுக்கான வாய்ப்பை அதிகரிக்கும் ஆற்றல் கொண்டது.
சத்துக்கள் பலன்கள்: வெறும் மூன்று உலர் அத்தியில் 5 கிராம் நார்ச்சத்து உள்ளது. இது ஒரு நாள் தேவையில் 20 சதவிகிதம். அத்திப்பழம் ஒரு மிகச்சிறந்த மலமிளக்கியாகவும், செரிமானப் பிரச்னைகளைத் தீர்க்கும் மருந்தாகவும் விளங்குகிறது. இதில் கலோரியின் அளவு மிகமிகக் குறைவு. எனவே உடல் எடையைக் குறைக்க நினைப்பவர்களுக்கு மிகச்சிறந்த சிற்றுண்டியாக இது இருக்கிறது. இதில் துத்தநாகம், மாங்கனீஸ் மற்றும் மக்னீசியம் உள்ளிட்ட தாதுப்பொருட்கள் இனப்பெருக்க மண்டலத்தை மேம்படுத்த உதவுகின்றன.
உணவில் அதிக அளவில் உப்பு சேர்ப்பவர்களுக்கு நல்ல செய்தி. உடலில் சோடியம் அதிகரிக்கும்போது அது சோடியம் பொட்டாசியம் சம நிலையில் பாதிப்பை ஏற்படுத்தி உயர் ரத்த அழுத்தத்தை ஏற்படுத்திவிடும். அப்படி அதிகரிக்கும் உயர் ரத்த அழுத்தத்தை கட்டுப்படுத்தும் ஆற்றல் அத்திக்கு உண்டு. உயர் ரத்த அழுத்தப் பாதிப்பில் இருந்து காக்கிறது.
ரத்த குழாய்களைப் பாதிக்கும் ஃப்ரீ ராடிக்கிள்ஸை வெளியேற்றும் திறன் உலர் அத்திக்கு உண்டு. இதனால் ரத்தக் குழாய்களின் ஆரோக்கியம் காக்கப்படுவதால் இதய நோய்களுக்கான வாய்ப்பு குறைகிறது. மேலும் டிரைகிளசரைட் என்ற கொழுப்பு வகை குறையவும் இது உதவுகிறது.
டி.என்.ஏ பாதிப்புகளில் இருந்து பாதுகாத்து, புற்றுநோய்க்கான வாய்ப்பைக் குறைக்கிறது. இதில் ஓரளவுக்கு கால்சியம் உள்ளதால், எலும்பின் அடர்த்தியைப் பாதுகாத்து உறுதிப்படுத்துகிறது.
தேவை: தினமும் 3 அத்திப்பழம் சாப்பிடலாம். இதில், நார்ச்சத்து நிறைவாக உள்ளதால், சர்க்கரை நோயாளிகளுக்கு ஏற்றது. இருப்பினும் இதில் சர்க்கரை அளவு அதிகமாக உள்ளதால், சர்க்கரை நோயாளிகள் இதை எடுத்துக்கொள்வதைப் பற்றி மருத்துவரிடம் ஆலோசனைப் பெற்ற பிறகே முடிவு எடுக்க வேண்டியது அவசியம்.
 

chan

Ruler's of Penmai
Joined
Mar 26, 2012
Messages
17,654
Likes
18,539
Location
chennai
#9
[h=2]10 ways to control high blood pressure without medication[/h] If you've been diagnosed with high blood pressure (a systolic pressure — the top number — of 140 or above or a diastolic pressure — the bottom number — of 90 or above), you might be worried about taking medication to bring your numbers down.
Lifestyle
plays an important role in treating your high blood pressure. If you successfully control your blood pressure with a healthy lifestyle, you may avoid, delay or reduce the need for medication.
Here are 10 lifestyle changes you can make to lower your blood pressure and keep it down.
 
Last edited:

chan

Ruler's of Penmai
Joined
Mar 26, 2012
Messages
17,654
Likes
18,539
Location
chennai
#10
[h=3]1. Lose extra pounds and watch your waistline[/h]
Blood pressure often increases as weight increases. Losing just 10 pounds
(4.5 kilograms) can help reduce your blood pressure. In general, the more weight you lose, the lower your blood pressure. Losing weight
also makes any blood pressure medications you're taking more effective. You and your doctor can determine your target weight and the best way to achieve it.
Besides shedding pounds, you should also keep an eye on your waistline. Carrying too much weight around your waist can put you at greater risk of high blood pressure. In general:

  • Men are at risk if their waist measurement is greater than 40 inches (102 centimeters, or cm).
  • Women are at risk if their waist measurement is greater than 35 inches (89 cm).
  • Asian men are at risk if their waist measurement is greater than 36 inches (91 cm).
  • Asian women are at risk if their waist measurement is greater than 32 inches (81 cm).
 

Similar threads

Important Announcements!

Latest Posts

Type in Tamil

Click here to go to Google transliteration page. Type there in Tamil and copy and paste it.