Omega-3 FA

YOKI

Minister's of Penmai
Joined
Jun 11, 2011
Messages
2,805
Likes
4,407
Location
Salem
#1
உடலைக் காக்கும் ஒமேகா-3 கொழுப்பு

கொழுப்பு என்றாலே உடலுக்குத் தீமையைத் தருவது என்றொரு எண்ணம் இருக்கிறது. ஆனால் ஒமேகா-3 என்றொரு கொழுப்புவகை பலவகையான நோய்களில் இருந்து நம்முடைய உடலைப் பாதுகாக்கிறது என்கிற உண்மையை நாம் தெரிந்து கொள்ளவேண்டும்.

omega_3_400.jpg

நாம் உட்கொள்ளும் உணவுவகைகளில் இரண்டு வகையான கொழுப்புகள் இருக்கின்றன. ஒமேகா-3 கொழுப்பு, ஒமேகா-6 கொழுப்பு என்பவைகள்தான் அவை. நாம் அன்றாடம் உபயோகப்படுத்தும் தாவர எண்ணெய்களிலும், மாமிச வகைகளிலும் ஒமேகா-6 வகைக்கொழுப்பு இருக்கிறது. கடல்வாழ் உயிரினங்களில், முக்கியமாக மீன்களில் காணப்படுவது ஒமேகா-3 வகைக்கொழுப்பாகும். ஒரு சில தாவரங்களிலும் இந்த ஒமேகா-3 வகைக்கொழுப்பு காணப்படுகிறது. எந்த வகையான கொழுப்பு நம்முடைய உடலில் உள்ளது என்பதைப் பொருத்து உடல் நலம் அமைகிறது.

ஒமேகா-6 கொழுப்பு நம் உடலில் அதிகமாக இருந்தால்:

இரத்தத்தின் ஒட்டும்தன்மை அதிகமாகிறது.
இரத்தக்குழாய்கள் கடினமாகி அவற்றின் மீள்தன்மை குறைகிறது.
இரத்த அணுக்களின் செல்சுவர்கள் கெட்டியாகி, நெகிழ்வுத்தன்மை குறைகிறது.
இந்தக் காரணங்கள், மூளை மற்றும் இதயப்பகுதியில் உள்ள இரத்தக்குழாய்களில் அடைப்புகளை ஏற்படுத்த வழி செய்கின்றன.

ஒமேகா-3 கொழுப்பு நம் உடலில் அதிகமாக இருந்தால்:

இரத்தத்தின் ஒட்டும் தன்மை குறைந்து, மீள்தன்மை அதிகரித்து, இரத்தக்குழாய்களில் கொழுப்பு படிவது தடுக்கப்படுகிறது. இரத்த சிவப்பணுக்களின் செல்சுவர்களில் நெகிழ்வுத்தன்மை அதிகரிப்பதால் இரத்தக்குழாய்களில் சிறிய அடைப்பு இருந்தால்கூட சிவப்பு அணுக்களின் நெகிழும்தன்மையினால் இரத்தஓட்டம் உறுப்புகளைச் சென்றடைகிறது.

மனிதன் தோன்றிய காலத்தில் அவனது முக்கிய உணவாக கடல் உணவுகளே இருந்தன. தாவர எண்ணெய்கள் அனைத்தும் பிற்காலத்தில் கண்டுபிடிக்கப்பட்டவையே. ஒர் ஆராய்ச்சி முடிவின்படி அமெரிக்க ஆண்களுக்கு இதய நோய்கள் மிக அதிகமாகவும், கிரீன்லாந்து எஸ்கிமோக்களுக்கு மிகக்குறைவாகவும் வருவதாக கண்டறியப்பட்டது. இரத்தத்தில் ஒமேகா-6 ன் அளவு அமெரிக்கர்களுக்கு 80%, பிரெஞ்சுக்கார்களுக்கு 65%, ஜப்பானியர்களுக்கு 50%, எஸ்கிமோக்களுக்கு 22% என்று புள்ளிவிவரம் கூறுகிறது. மேலும் ஒமேகா-3 க்கு புற்றுநோய், பக்கவாதம் இவற்றையெல்லாம் கட்டுப்படுத்தும் ஆற்றல் உள்ளது. மீன் குறைவாக உண்ணும் விவசாயியைக் காட்டிலும், மீன் அதிகமாக சாப்பிடும் மீனவருக்கு பக்கவாதம் வரும் வாய்ப்பு 30% குறைவு என்பது சரியான ஆதாரம் இல்லையா?
 

tilak

Commander's of Penmai
Joined
Sep 6, 2011
Messages
2,376
Likes
3,393
Location
karur
#2
payanulla thavalukku nanri subha amway la omega-3 tablet sappidalama pls
 

senvi

Friends's of Penmai
Joined
Feb 17, 2012
Messages
287
Likes
270
Location
srivilliputtur
#3
Super post about omega 3 fatty acids.Omega (the last letter of the Greek alphabet) is often used to denote the last, the end, or the ultimate limit of a set , in contrast to alpha , the first letter of the Greek alphabet. In the New Testament book of Revelation , God is declared to bethe " alpha and omega , the beginning and the end, the first and the last".
 

babyarasu22

Friends's of Penmai
Joined
Feb 29, 2012
Messages
205
Likes
175
Location
trichy
#4
hi friends, can you tell me what are the plant foods having omega3.
 

Nishahameetha

Ruler's of Penmai
Joined
Jul 5, 2011
Messages
18,266
Likes
28,602
Location
Trichy
#5
Useful post Subha, thnaks for sharing :)
 

YOKI

Minister's of Penmai
Joined
Jun 11, 2011
Messages
2,805
Likes
4,407
Location
Salem
#6
payanulla thavalukku nanri subha amway la omega-3 tablet sappidalama pls
S Thilagaka....
Try to take dietry supplements which s available in veg also...
 

rubesh

Citizen's of Penmai
Joined
Jan 19, 2012
Messages
532
Likes
903
Location
Chennai
#7
கொழுப்பு என்றாலே உடலுக்குத் தீமையைத் தருவது என்றொரு எண்ணம் இருக்கிறது. ஆனால் ஒமேகா-3 என்றொரு கொழுப்புவகை பலவகையான நோய்களில் இருந்து நம்முடைய உடலைப் பாதுகாக்கிறது என்கிற உண்மையை நாம் தெரிந்து கொள்ளவேண்டும் a good informative thread.. thanks ma
 

YOKI

Minister's of Penmai
Joined
Jun 11, 2011
Messages
2,805
Likes
4,407
Location
Salem
#8
கொழுப்பு என்றாலே உடலுக்குத் தீமையைத் தருவது என்றொரு எண்ணம் இருக்கிறது. ஆனால் ஒமேகா-3 என்றொரு கொழுப்புவகை பலவகையான நோய்களில் இருந்து நம்முடைய உடலைப் பாதுகாக்கிறது என்கிற உண்மையை நாம் தெரிந்து கொள்ளவேண்டும் a good informative thread.. thanks ma
Thanks Rubesh sir...:)
 

YOKI

Minister's of Penmai
Joined
Jun 11, 2011
Messages
2,805
Likes
4,407
Location
Salem
#9
[h=3]Natural sources of omega-3 fatty acids:[/h]Nut oils, plants and fish oil top the list of natural sources for Omega 3s. These are mainly found in marine micro-algae, which are consumed by fish. Among the fish easily available in India, Mackerel, Sardines and Tuna are some of the recommendations. It is also found in flaxseed, flaxseed oil, walnuts, walnut oil, canola (rapeseed) oil, pumpkin seeds, pumpkin seed oil, soybeans, soybean oil, purslane and perilla seed oil. In addition, omega-3 supplements too are easily available.

o3fa.jpeg
 

YOKI

Minister's of Penmai
Joined
Jun 11, 2011
Messages
2,805
Likes
4,407
Location
Salem
#10
[h=2]Health benefits of omega-3 fatty acids:[/h] Increases “good” cholesterol: Those who consume Omega-3 fatty acids are known to have higher levels of HDL “good” cholesterol and decreased triglycerides (fats in the blood).
Reduces blood pressure: Research suggests that a diet rich in omega-3 fatty acids can lower blood pressure significantly in those suffering from hypertension.
Reduces risk of heart disease: A good way to prevent or treat heart disease is to eat a low-fat diet, replacing foods rich in saturated and trans-fat with those rich in monounsaturated and polyunsaturated fats (omega-3 fatty acids). Intake of omega-3 fatty acids (primarily from fish) helps protect against stroke caused by plaque build-up and blood clots in the arteries that lead to the brain.
Keeps diabetes under check: Those suffering from diabetes have high triglyceride (fats in the blood) and low levels of HDL. Since omega-3 reduces triglycerides and increases HDL, diabetic patients benefit from eating food rich in this essential fatty acid.


Brings relief to arthritis patients: Omega-3 intake helps reduce tenderness in joints and decreases morning stiffness, providing relief to patients with rheumatoid arthritis.
Improves bone strength: According to studies, including omega-3 in your diet may help increase levels of calcium in the body and improve bone strength, benefitting those with osteoporosis.
Excellent for glowing skin: The polyunsaturated fats found in fish oil help to replenish the fats lost in skin causing dry and flaky skin. Skin conditions like eczema, dermatitis and psoriasis are also improved by Omega-3s.
Mood enhancer: Omega-3 is known to be a great mood enhancer. If you find yourself feeling blue very often, check to see if you’re getting enough omega-3.
Reduces chances of depression and psychotic disorders: These fatty acids are an important component of nerve membranes and help nerve cells communicate with each other. Those who don’t get adequate omega-3 fatty acids, or maintain a healthy balance of omega-3 to omega-6 fatty acids may be at an increased risk of depression.
Treating burns: These essential fatty acids have been used to reduce inflammation and promote wound healing in burn victims.
Improves lung function: Research suggests that omega-3 fatty acid supplements help decrease inflammation and improve lung function in adults with asthma.
Anti-cancer effects: Several studies report possible anti-cancer effects of omega-3 fatty acids (particularly, breast, colon, and prostate cancer). Some studies indicate reduced prostate tumour growth and increased survival with intake of omega-3 fatty acids.
 

Similar threads

Important Announcements!

Type in Tamil

Click here to go to Google transliteration page. Type there in Tamil and copy and paste it.