Perfect diet chart for weight loss

vijigermany

Lord of Penmai
Joined
Jul 5, 2011
Messages
104,204
Likes
20,718
Location
Germany
#1
Perfect diet chart for weight loss
1,500-calorie eating plan designed to help you stay trim and satisfied.

Breakfast
2 egg stuffed omelette (mushroom and onion), 1 slice of multigrain toast with a slice of low-fat cheese, 1 cup of black coffee (add milk and stevia, if desired). According to the US National Institute of Health, people who have a highprotein breakfast are more likely to feel full throughout the day than those who consume protein any another time.

Snack
1 cup fresh yoghurt (whipped) 1/2 cup fresh strawberries, halved 1 apple, chopped 1 tsp flaxseed 6 almonds and 5 walnuts *Studies show that the longer you chew on almonds, the more you may absorb their healthy, satietyboosting fats. Total: 220 calories


Lunch
Chicken salad with vinaigrette: 150 g roast chicken pieces (you can also use smoked chicken) 6-8 pieces sun-dried tomatoes 1 apple, chopped 30 g olives vinaigrette to taste 3-4 Tbsp of olive oil 1 cup mixed greens (lettuce, spinach, rocket leaves), 1 slice of multigrain toast. Lean protein such as chicken is vital when you cut calories because it fills you up without a lot of fat and helps you build muscle too. Total: 450 calories

Snack
1 cup moong bean sprouts 15 peanuts Salt, pepper and lemon to taste A small mocha latte from your nearest coffee shop (174 Kcals) Total: 290 calories

Dinner
Steamed fish fillets with grilled garden vegetables, 1 cup of homemade tomato soup 200 g steamed basa fish, 1 cup grilled vegetables. According to the International Society for the Study of Fatty Acids and Lipids, the Omega-3 in tuna helps reduce the risk of becoming obese and improve the body's ability to respond to insulin. Total: 250 calories

Daily total:
1,500 calories
Note: For optimal weight management, combine this nutrient-dense meal plan with exercise at least 4-5 times a week.
 

vijigermany

Lord of Penmai
Joined
Jul 5, 2011
Messages
104,204
Likes
20,718
Location
Germany
#3
Sample menus for weight loss diets

There is no instant solution to lose weight. A healthy weight loss is by restricting your calorie consumption and increasing your physical activity.

I hope these sample menus will help you to reach your target weight. These menus are calculated for your quick reference.

It is important to note that the values will change according to the fat used in the preparation. These menus are calculated considering 20 ml of oil is used for cooking per day.
Sample menu for 1250 - 1300 kcal weight loss diet
[TABLE]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Diet plan A
[/TD]
[TD]Diet plan B
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Early Morning
[/TD]
[TD]Tea with 1/2 tsp. sugar 1 cup
[/TD]
[TD]Tea with 1/2 tsp. sugar 1 cup
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Breakfast
[/TD]
[TD]Oats - 2 tbsp.
Skim milk - 1 cup
Orange - 1no
[/TD]
[TD]Skim milk - 1 cup
Whole wheat bread- 1 slice
Egg -1 no
Mosambi- 1no
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lunch
[/TD]
[TD]Whole wheat chapathi - 2nos
Ladies finger sabji - 1 cup
Moong dhal - 1cup
Salad - A good helping
Butter milk- 1 glass
[/TD]
[TD]Rice - 1 1/2 cup
Tinda sabji - 1 cup
Fish curry - 1 piece with gravy
Salad - A good helping
Butter milk- 1 glass
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mid evening
[/TD]
[TD]Tea with 1/2 tsp. sugar - 1 cup
[/TD]
[TD]Tea with 1/2 tsp. sugar - 1 cup
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dinner
[/TD]
[TD]Tomato soup - 1 bowl
"Sprouts bhel"
Moth beans sprouts-1 1/2 cup
Raw vegetables- 1cup
[/TD]
[TD]veggi clear soup- 1 bowl
Chapathi- 1no
Brinjal sabji- 1 cup
Salad - A good helping
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Salad can include raw cabbage, carrot, cucumber, tomato, radish, and onion.
Caloric value of 100 gms of fruits
[TABLE="width: 320"]
[TR]
[TD]Fruits
[/TD]
[TD]Energy
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Apple
[/TD]
[TD]59kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Apricot fresh
[/TD]
[TD]53kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Avocado pear
[/TD]
[TD]215kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Banana ripe
[/TD]
[TD]116kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Red cherries
[/TD]
[TD]64kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Blue grapes
[/TD]
[TD]58kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Green grapes
[/TD]
[TD]71kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mosambi
[/TD]
[TD]43kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Orange
[/TD]
[TD]48kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mango ripe
[/TD]
[TD]74kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Water melon
[/TD]
[TD]16kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Musk melon
[/TD]
[TD]17kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Papaya ripe
[/TD]
[TD]32kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pine apple
[/TD]
[TD]46kcal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Straw berry
[/TD]
[TD]44kcal
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Sample menu for 1400- 1500 kcal weight loss diet
[TABLE]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Diet plan A
[/TD]
[TD]Diet plan B
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Early Morning
[/TD]
[TD]Tea with 1/2 tsp. Sugar 1 cup
[/TD]
[TD]Tea with 1/2 tsp. Sugar 1 cup
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Breakfast
[/TD]
[TD]Idli - 2nos
Sambhar- 1/2 cup
Skim milk - 1 cup
Papaya - 1 bowl
[/TD]
[TD]Vegetable sandwich- 2 slices
Skim milk- 1 cup
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lunch
[/TD]
[TD]Lentil soup- 1 bowl
Chapathi - 2nos
Palak paneer- 1 1/2 cup
Salad - A good helping
[/TD]
[TD]Mixed Vegetable Soup- 1 bowl
Rice - 1 cup
Channa - 1cup
Salad - A good helping
Butter milk- 1 glass
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mid evening
[/TD]
[TD]Tea with 1/2 tsp. Sugar 1 cup
Mosambi - 1no
[/TD]
[TD]Tea with 1/2 tsp. Sugar 1 cup
Water melon- 1 bowl
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dinner
[/TD]
[TD]Chicken and vegetable in tomato puree - 1 piece chicken
and 1 cup vegetables
Brown bread - 2 slice
Salad - A good helping
[/TD]
[TD]Chapathi - 2
French beans sabji - 1 cup
Arhar dhal - 1 cup
Salad - A good helping
Apple - 1no
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 

vaishnav

Commander's of Penmai
Joined
Jan 21, 2012
Messages
1,819
Likes
2,148
Location
Thanjavur
#7
20 வயது முதல் 30 வயது உடையவர்கள் தான் தற்போது ஒல்லியான உடலுக்கு அதிக முக்கியத்துவம் தருவதாக ஆய்வுகள் தெரிவிக்கின்றன. உடலைக் குறைப்பதற்காக மருத்துவர் ஆலோசனை இல்லாமல் மருந்துகளை உட்கொண்டு, பட்டினி கிடக்கின்றனர். பட்டினி கிடந்தால் உடல் குறைந்து விடும் என்பது தவறான கருத்து. இது உடலை பலவீனமாக்கி விடும். மாத்திரைகளும் பக்கவிளைவுகளை ஏற்படுத்தும். உடல்பருமனை குறைக்க முறையான உடற்பயிற்சியோடு உணவுக்கட்டுப்பாடு அவசியம்.

ஒருநாளைக்கு நம் உடலுக்குத் தேவையான சரிவிகித உணவு என்னென்ன?

காலை 6 மணி : டீ ,காஃபி அல்லது ஏடு நீக்கப்பட்ட பால் அரை கப் (100 மி.லி.) அதில் ஒரு டீஸ்பூன் சர்க்கரை மட்டுமே சேர்க்க வேண்டும்.

9 மணி : 2 இட்லி அல்லது இரண்டு தோசை, ஒரு கப் உப்புமா அல்லது ஒரு கப் பொங்கல். இதோடு தேங்காய் சேர்க்காத சட்னி வகைகளை சேர்த்துக் கொள்ளலாம்.

11 மணி : மோர் ஒரு கப், எலுமிச்சை ஜூஸ் ஒரு கப், தக்காளி ஜூஸ் ஒரு கப் இவற்றில் ஏதாவது ஒன்றை இரண்டு டீஸ்பூன் சர்க்கரை அல்லது சிறிது உப்பு கலந்து பருகலாம்.

மதியம் 1 மணி : எண்ணெய் இல்லாத சப்பாத்தி 2 அல்லது ஒரு கப் சாதத்தை கீரை, காய்களிகள் , ரசம் ஆகியவற்றோடு கலந்து சாப்பிடலாம். சாப்பிட்டு ஒருமணி நேரம் கழித்து இளநீர் சாப்பிடலாம்.

மாலை 4 மணி : காபி, டீ குறைந்த அளவு சர்க்கரையுடன் சாப்பிடலாம்.

மாலை 5.30 மணி : ஆப்பில், கொய்யா, மாதுளை இவற்றில் ஏதாவது ஒன்றுடன் வேகவைத்த சுண்டல் ஒருகப் சாப்பிடலாம்.

இரவு 8 மணி : காய்கறி சூப், எண்ணெய் இல்லாத சப்பாத்தி அல்லது பருப்பு, கோஸ் பொரியலுடம் ஒரு கப் சாதம் சாப்பிடலாம். படுப்பதற்கு முன் ஏதாவது பழம் சாப்பிடலாம். வாழைப்பழம் உடல்பருமனுக்கு நண்பன் என்பதால் அதை தவிர்த்து விடலாம்.
 

vaishnav

Commander's of Penmai
Joined
Jan 21, 2012
Messages
1,819
Likes
2,148
Location
Thanjavur
#8
Poo voda aarvathai paarati oru encouraging extra news..


We all know that movie heroines struggle hard to maintain that shape and figure, to have a great look on screen. Many aspiring models and followers & fans of these actresses, envy the heroine's figure and here we gave you an insight as to what these actresses have as part of their diet on a daily basis.

Let us first look at Anushka's food chart. The yoga teacher turned actress who was earlier 108 kgs had reduced more than 30 kgs states sources. The bikini clad Telugu Billa look of
Anushka Shetty was not a over night image and there was more hard work behind these envious figure!

Anushka Shetty has Idly in the morning, while chicken and fish for afternoon, and Chapathi and Chicken at night.

Sources also say that her daily Food expenses alone during the shoot of Singam was Rs 3000 per day, which went on to about 80 days of her schedule.

Trisha, who has been in the industry for a long time now, shuttling her work between Telugu, Tamil and now recently Hindi, has Boiled Egg (White) in the morning, Rice + Chapathi as afternoon lunch, while Less oiled Chilli Chicken at night for Dinner.

Reema Sen, Vegetable Sandwich + Omelet for breakfast, Rice + half boiled vegetable for lunch, while Pizza and Tandoori Chicken at night.

Shriya Saran, maintains a really good diet controlled food chart with Dosa for breakfast, Chapathi for lunch and Omelet for dinner. But insiders from the film industry say that Shriya love Burgers and she behaves like a child, when Burgers is around, the number is not a matter to Shriya it seems.

Asin, who is making stirs in Bollywood, has Oats in the morning, Mutton Biryani for lunch, while Chapathi + Fish Curry for dinner.

Tamanna
eats Sandwich + Omelet for breakfast, White Rice + Chicken Curry for lunch and Chapathi and Egg White for Dinner.

She also has Vegetable soup every one hour!

Well seeing this many people would attempt to follow the diet or the food chart of these heroines, while we suggest you to have a good nutritious food that suits your body type.
 

vaishnav

Commander's of Penmai
Joined
Jan 21, 2012
Messages
1,819
Likes
2,148
Location
Thanjavur
#9

pooo80

Commander's of Penmai
Joined
Jul 29, 2011
Messages
1,319
Likes
1,144
Location
chennai
#10
thanks vaishnavi
with this diet plan how much kgs will be lost per week
20 வயது முதல் 30 வயது உடையவர்கள் தான் தற்போது ஒல்லியான உடலுக்கு அதிக முக்கியத்துவம் தருவதாக ஆய்வுகள் தெரிவிக்கின்றன. உடலைக் குறைப்பதற்காக மருத்துவர் ஆலோசனை இல்லாமல் மருந்துகளை உட்கொண்டு, பட்டினி கிடக்கின்றனர். பட்டினி கிடந்தால் உடல் குறைந்து விடும் என்பது தவறான கருத்து. இது உடலை பலவீனமாக்கி விடும். மாத்திரைகளும் பக்கவிளைவுகளை ஏற்படுத்தும். உடல்பருமனை குறைக்க முறையான உடற்பயிற்சியோடு உணவுக்கட்டுப்பாடு அவசியம்.

ஒருநாளைக்கு நம் உடலுக்குத் தேவையான சரிவிகித உணவு என்னென்ன?

காலை 6 மணி : டீ ,காஃபி அல்லது ஏடு நீக்கப்பட்ட பால் அரை கப் (100 மி.லி.) அதில் ஒரு டீஸ்பூன் சர்க்கரை மட்டுமே சேர்க்க வேண்டும்.

9 மணி : 2 இட்லி அல்லது இரண்டு தோசை, ஒரு கப் உப்புமா அல்லது ஒரு கப் பொங்கல். இதோடு தேங்காய் சேர்க்காத சட்னி வகைகளை சேர்த்துக் கொள்ளலாம்.

11 மணி : மோர் ஒரு கப், எலுமிச்சை ஜூஸ் ஒரு கப், தக்காளி ஜூஸ் ஒரு கப் இவற்றில் ஏதாவது ஒன்றை இரண்டு டீஸ்பூன் சர்க்கரை அல்லது சிறிது உப்பு கலந்து பருகலாம்.

மதியம் 1 மணி : எண்ணெய் இல்லாத சப்பாத்தி 2 அல்லது ஒரு கப் சாதத்தை கீரை, காய்களிகள் , ரசம் ஆகியவற்றோடு கலந்து சாப்பிடலாம். சாப்பிட்டு ஒருமணி நேரம் கழித்து இளநீர் சாப்பிடலாம்.

மாலை 4 மணி : காபி, டீ குறைந்த அளவு சர்க்கரையுடன் சாப்பிடலாம்.

மாலை 5.30 மணி : ஆப்பில், கொய்யா, மாதுளை இவற்றில் ஏதாவது ஒன்றுடன் வேகவைத்த சுண்டல் ஒருகப் சாப்பிடலாம்.

இரவு 8 மணி : காய்கறி சூப், எண்ணெய் இல்லாத சப்பாத்தி அல்லது பருப்பு, கோஸ் பொரியலுடம் ஒரு கப் சாதம் சாப்பிடலாம். படுப்பதற்கு முன் ஏதாவது பழம் சாப்பிடலாம். வாழைப்பழம் உடல்பருமனுக்கு நண்பன் என்பதால் அதை தவிர்த்து விடலாம்.
 

Similar threads

Important Announcements!

Type in Tamil

Click here to go to Google transliteration page. Type there in Tamil and copy and paste it.